Quelqu'un A Eu Sa Mercedes G500 4 × 4² Convertie En Une Landaulet





Aussi extrême que soit le Mercedes-Benz G500 4 × 4², certains propriétaires semblent ressentir le besoin de le rendre encore plus dingue. Ne cherchez pas plus loin que Jon Olsson, qui a coupé le toit de son G500 4 × 4² pour l’intégrer dans les garages de stationnement bas de Monaco.





Nous sommes maintenant tombés sur un deuxième G500 4 × 4² dont le toit a été altéré, mais cette fois, l'opération était un peu plus élaborée que dans le cas d'Olsson.

Le propriétaire d'un G500 4 × 4² réglé à la Brabus l'a apporté à un atelier de carrosserie dénommé RDB LA, lui demandant de couper le toit. Évidemment, c'est plus facile à dire qu'à faire, mais les gens de RDB LA n'ont pas dit non au défi et se sont mis au travail en s'inspirant du Mercedes-Maybach G650 Landaulet.

They decided to build something as close to the factory look as possible, which meant the G500 4×4² had to feature a fully functional open top, just like the Landaulet. It wasn’t an easy thing to do, given that the Maybach-branded model features ultra expensive modifications — not to mention the fact that it’s 2-ft (610-mm) longer.



While cutting the body was easy, getting the details right was a real challenge. RDB LA had to build custom C/D pillars complete with custom glass to make the G500 4×4² look like a Landaulet. They also made an 8-way adjustable custom electric rear seat, and since the existing rear seating had to be removed, the floorboard and floor carpeting had to be redone.

There were lots of other details to take care of, but in the end, everything seems to have come together properly — and the good thing is the modifications didn’t lead to a single error message in the instrument cluster.

Rounding off the changes was a unique matte chrome wrap, as the owner wanted the exterior to look like metal. Check out the video to see how the G500 4×4² Landaulet came to life.